Waarom ook jouw bedrijf SROI kan invullen

Social Return On Investment (SROI). Als je inschrijft op aanbestedingen kom je deze term vaak tegen. Maar wat houdt het nu precies in? Heel kort is het de manier waarop de overheid ondernemers stimuleert om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt in te zetten.

Het gaat tegenwoordig bij aanbestedingen lang niet meer alleen om prijs. Naast kwalitatieve aspecten, wordt ook sociale impact steeds belangrijker. SROI is een instrument om dat te meten. Bijvoorbeeld hoe jouw bedrijf werkgelegenheid creëert, leefomstandigheden verbetert en zorgt voor een betere sociale verbinding. Vaak wordt dit uitgedrukt in een percentage van de omzet, dat je verplicht aan SROI moet besteden.

Ben je (nog) niet bekend met SROI? En benieuwd of en hoe je dat voor jouw onderneming kunt invullen? We delen graag onze kennis van zo’n driehonderd aanbestedingen per jaar met je. Zodat ook jij succesvol kunt inschrijven. Neem vandaag nog contact met ons op! https://www.uwaanbesteding.nl/contact.

 
Vorige
Vorige

Strategie, prijs of kwaliteit? Zo vergroot je de winkans bij een aanbesteding

Volgende
Volgende

Dit is jouw potentieel als mkb bij aanbesteden